Het team van unit 5 bestaat uit:
Marieke Scheuneman (links), Jacqueline Rigislione (midden) en Bernadet Geurtsen (rechts).
Kringen Zoals in iedere unit starten we de dag met een verstillingsmuziekje. Alle kinderen zitten, leerjaar 7 en 8 gemengd, in de kring. In de kring bespreken we de dag, wat is er belangrijk voor vandaag/deze week en hoe gaan we dit plannen. Daarnaast spelen we in op de actualiteiten van dat moment. Lezen of aanbod Na de kring is er aanbod, of gaan we lezen. Wanneer kinderen aanbod hebben zitten zij in kleine groepjes in de aanbodruimte. Kinderen gaan na de uitleg zelfstandig aan het werk in de werkruimte. Agenda's en plannen Kinderen in unit 5 werken met een agenda. Op het weekrooster kunnen ze zien wanneer ze aanbod hebben, of wanneer ze tijd hebben om zelf iets te plannen. Voor sommige kinderen is het plannen nog lastig; zij krijgen extra begeleiding. Wanneer kinderen gaan plannen zijn er een aantal dingen die standaard iedere week gepland dienen te worden. Zo plannen ze een wekelijkse taal- en rekenopdracht en iedere week een Engelse opdracht in de hoeken. KC-opdrachten en hoeken Kinderen plannen ook zelf in wanneer zij aan een KC-opdracht werken. Kinderen maken hierin zelf keuzes en leren hiervan. Kinderen mogen ook opdrachten in de hoeken maken. Zo is er een taal-, reken-, Engelse-, en topografiehoek. Kinderen kunnen ook in het atelier of in de constructiehoek werken. Hier staan dan gerichte opdrachten klaar op verschillende niveaus. Kinderen stellen per KC zelf een topografiedoel op.
Engelse dag Elke donderdag hebben we een English Thursday. Deze dag spreken we de hele dag zoveel mogelijk Engels. Lezen we voor uit een Engels boek. We kijken het Jeugdjournaal in het Engels (Newround). Portfolio's Wanneer een kind trots is op een afgeronde opdracht dan kan deze in het portfolio. Dit portfolio presenteren de kinderen tweemaal in het jaar aan hun ouders en leerkracht. Tegenwoordig gebeurt er ook steeds meer digitaal en via Google Classroom, dit kunnen de kinderen ook presenteren. Bewegend leren Wij besteden veel aandacht aan activiteiten waar beweging centraal staat in combinatie met bijvoorbeeld een reken- of taaldoel.
Pittige Plustorens Naast de zaakvakken is er voor een aantal kinderen de Pittige plustoren. Opdrachten waarbij je net even anders moet denken om tot een oplossing te komen.
Daarnaast kunnen de kinderen wekelijks meedoen aan een Franse Masterclass. Hier wordt spelender wijs de Franse taal aangeboden.